Saint Lucia, partea I

Ciudat e ca am inceput sa scriu despre Saint Lucia exact in perioada aceasta dificila pe care o traversam. Sunt increzatoare ca vom reveni la normalitatea noastra foarte curand dar imi si dau seama de cat de gresit ajunsese sa fie stilul nostru de viata. Indraznesc sa vorbesc la plural pentru ca majoritatea cunoscutilor procedau la fel ca noi. Alergam la propriu prin fiecare zi si nu ramanea timp de plictiseala, de odihna si de stat in familie. Munca, gradinita, inot, atletism, catarari, vacante, weekenduri, toate se succedau intr-un ritm ametitor de abia reuseam sa-mi aud gandurile.

Nebunia cu acest virus incepuse in China de mult la momentul cand am plecat noi in Saint Lucia dar asta nu ne-a impiediat deloc. Obisnuiti fiind cu normalitatea noastra si cu faptul ca au trecut 100 de ani de la ultima pandemie si nu stim ce inseamna, nici nu am constientizat pe deplin ca pot veni vremuri in care nu vom mai putea calatori cu aceeasi usurinta. Ba mai mult, ne-am intors din Saint Lucia si peste o luna, cand era nebunie deja in Italia, noi am plecat la ski in Austria. Ne-am intors duminica trecuta si acum stam in izolare auto impusa doua saptamani, acasa. Deci....m-am apucat de scris.

Lunching on the beach la The Landings

Cazarea si nordul insulei

Acum cateva saptamani vorbeam cu bunica mea in varsta de 97 de ani si imi povestea cum era in vremea razboiului si cum era viata lor cand erau copii apoi tineri adulti. La un moment dat imi spune 'Auzi, voi nu va dati seama ca acum traiti un lux'. Acum vedem cu totii treaba asta. Ma intorc la istorisirea mea despre Saint Lucia in speranta ca vom putea calatori iar cat de curand.

Saint Lucia este o tara insulara din arhipelagul Caraibe intre Martinica si Barbados. Are capitala la Castris si limba oficiala este engleza dar se vorbeste si kweyol care suna ca un dialect al limbii franceze dar a evouluat si a devenit o limba in sine cu gramatica proprie.

Nordul insulei, unde am stat noi, arata bine. Drumurile sunt bune si exista si o autostrada. De la Aeroportul Hewanorra pana la Rodney Bay am facut aproximativ 4 ore. Neasteptat pentru o insula este faptul ca este trafic infernal. In timpul saptamanii se circula bara bara. Casele localnicilor sunt ingrijite si mari, nu mi s-a parut deloc a fi saracie. In Soufriere arata mai saracacios si pareau mai multe mahalale.

Au ramas multe locuri pe care nu le-am vizitat, data viitoare cand vom merge, vom mai bifa din ele. Insula are foarte multe plaje mai putin turistice mici, pitoresti, la care se ajunge cu barca. Sunt si cateva sate pescaresti la care mi-ar fi placut sa ajungem, la fel de mult mi-ar fi placut sa vizitam mai in detaliu sudul insulei si sa mergem la hiking pe pitoni.

Unde am stat- Cazarea

Am inceput sa caut prin ianuarie o varianta de destinatie de vacanta care sa nu fie in Asia, am tot fost in ultimii ani, si sa existe si zboruri rezonabile ca timp si orar. Asa am ajuns la Saint Lucia, prima data am gasit-o pe un blog apoi am vazut ca sunt zboruri zilnice de la Londra si nu sar de 10 ore. Apoi am inceput sa caut variante de hotel sau Air Bnb. Sunt multe vile pe Air Bnb insa nu sunt la plaja, toate erau la cel putin 10 minute de mers cu masina de plaja lucru care nu ne era potrivit. Incet, incet am ajuns la The Landings din Rodney Bay. Este in nordul insulei intre Rodney Bay si Gros Islet. Mi-a placut si imi place mult tare acest complex, cat de curand vreau sa revin atat de mult imi place.

terenuri de tenis pe stanga, vile pe dreapta

Saint Lucia este o destinatie foarte cunoscuta pentru asa numita luna de miere, cele mai multe hoteluri sunt 'adult only'. Imi era putin teama ca nu-i chiar cea mai buna destinatie pentru copii dar am mers pe gandirea logica si nu m-am inselat, daca este plaja, nu are cum sa nu fie bine. In plus, noi mergem cu Andrei la restaurante pentru adulti, nu am ales niciodata restaurantul in functie de facilitatile pe care le are pentru copii. Sincer pana cand nu m-a intrebat o cunostinta de treaba asta, nici nu mi-am dat seama ca ar fi o posibilitate. La The Landings plaja este lata si lunga, apa este foarte curata, au chiar si un loc de joaca in aer liber.

Primele doua zile am stat la hotel si ne-am familiarizat putin cu zona, am fost la Rodney Bay la cumparaturi, am inspectat si testat doua restaurante. In rest pe la plaja la hotel. Au de toate la The Landings pe plaja: masti de snorkeling, jucarii pentru kinderi, placi, veliere mici, doua baruri. Nu te plictisesti!

Ionut din spate ma pazea sa nu cad

Apoi am inchiriat o masina in scopul de a vizita insula. Nu a fost cea mai stralucita idee insa ne-am dat seama abia dupa ce am plecat in explorare. Drumurile sunt chiar foarte bune pentru o insula, exista si o autostrada insa la plajele unde vroiam noi sa ajungem este o aventura cu masina.

Prima pe lista a fost Vigie Beach. Este la 2 km de Castris si oarecum paralela cu Aeroportul George F.L. Charles care este folosit pentru zboruri intre insule. Este o plaja cu nisip alb care mi-a placut.

Apoi a urmat aventura, am incercat sa ajungem la celebra Anse Chasnet cu masina. Big mistake! A fost un drum de vreo 3 ore greu spre foarte greu prin niste coclauri prin padure de nedescris. Sincer, am vrut sa ne intoarcem la fiecare 2 km parcursi. Drumul este partial neasfaltat, cu multe gropi, urca, coboara dramatic. Intr-un final dupa multa transpiratie, am ajuns la intrarea in resortul 'adult only' Tikaye unde este si plaja. Am uitat sa precizez ca toate plajele din Saint Lucia sunt publice si nu are dreptul nici un hotel de detina monopolul, deci toate se pot vizita dar nu le poti folosi sezlongurile.

Anse Chasnet mi-a placut foarte, foarte mult. Este o plaja cu nisip negru, vulcanic si este un loc perfect pentru snorkeling. Plaja este micuta, inconjurata de jungla.

La plecare am urcat cele 100 de scari pana la parcare si am plecat direct la hotel. Dupa experienta cu drumul pana la Anse Chasnet, ne-am dat seama ca nu putem vedea ce vrem folosind masina in Saint Lucia si ne-am reorientat catre barca.

Pigeon Island

A doua zi a plouat si s-au conturat niste peisaje superbe, dupa amiaza am vizitat Pigeon Island care este la 3 minute de hotelul The Landings.

Am scris despre excursia cu barca in sudul insulei, la Soufriere si Gradinile Botanice in urmatoarea postare, Saint Lucia partea a-II-A.

Mai multe destinatii de vacanta gasiti aici http://mirelaivascu.ro/category/calatorii/